Een heerlijke citytrip

24 november 2017 - Singapore, Singapore

Singapore is een bruisende stad die met de MRT (metro) zo gemakkelijk is te doen ! En heel veel winkels. Shopping is eigenlijk een must. Bijvoorbeeld Orchard road - Leo Sayer heeft er destijds een liedje van gemaakt - met alle grote merken (Louis Vutton, D&G, Gucci .. Allemaal hier vertegenwoordigd.

Thea heeft ook enkele inkopen gedaan in onze shoppingmall aan de overkant. Wij nog niet want onze reis is net begonnen.

We bezochten Chinatown, een gedeelte met nog oude pakhuizen waar de settlers in 1867 startten en waar oude huizen en moderne architectuur geintegreerd zijn door goede architecten! Zo blijft cultureel erfgoed bewaard. We liepen door het hypermoderne zakelijk en financial district (tijdens de lunch zijn alle terrassen buiten ruim bezet en wordt al een glaasje wit getankt !? ...liquid lunch. Blijkbaar gaat dat hier goed samen) .. waar we een kunst zagen van oa. Dali en een expositie van lokale kunstenaars. In Raffles place genoten we van een lekker Indiagerecht aan de rivier. De derde dag gingen we naar de Gardens by the bay. Dit werd een echte topdag ! Er zijn 2 enorme koepels- Domes geheten: de Flower Dome en de Cloud Forest. Vooral in de 2e keken we onze ogen uit. 750 planten en bloemensoorten uit het regenwoud. En daarna naar (yes Laurence) "Satay at the bay" en bij het vallen van de avond naar de lichtshow bij de supertree Grove. In kerst sfeer uiteraard. De laatste dag gingen we naar de Tekka market - waar de locals oa. eten op een bananenblad met hun vingers draaiend een bolletje rijst met spicy groenten - en later naar de Singapore Flyer: een enorm reuzenrad aan de baai met uitzicht op de Domes - de gardens of the Bay en Sands Sky tower: een hotel op drie pijlers wat aan de bovenkant vanaf de 56e verdieping verbonden lijkt door een schip in de lucht. Uiteraard gingen wij er naar boven -op de derde toren- en het uitzicht is werkelijk adembenemend. Dan zie je pas goed hoe ontelbaar veel wolkenkrabbers deze stad bezit. Al rondkijkend zie je geen horizon ! Alleen maar hoge gebouwen. Imposant ! Op het uitkijkdek kan je nog met trappen 2 etages hoger en van hieruit zie je dat er gezwommen kan worden in een enorm zwembad van toren 1 naar toren 2. Als het donker wordt kun je vanaf het uitkijkdek genieten van de lichtshow bij de Gardens at the Bay... Maar aan de andere kant van het schip zie je in de baai een kwartier later een lasershow over het water. Een geweldige afsluiting van een TOPbezoek aan Singapore.

We hadden het heel gezellig met zijn drietjes. Vanmorgen haalde een taxi ons al bijtijds op voor onze vlucht naar Darwin - Australie. Thea vliegt vanavond terug naar Nederland en heeft nog een rustig dagje aan het zwembad.

1. Anneke:
    24 november 2017
    Waauw prachtig zeg! Mooie foto's.Wish I was there......
    Thea ben benieuwd naar je indrukken van je eerste reis ons geliefde Australië.
  2. Jan en Rianne:
    24 november 2017
    Wanneer vertrekken Jesper en Marloes naar Australie ?
  3. Berthy:
    25 november 2017
    Wat mooi allemaal. Reuzenrad lijkt zo maar een “ klein ding” Prachtige foto’s. Ben benieuwd wat Australië me gaat brengen!!!
  4. Marloes, Alexander & Sofie:
    25 november 2017
    Klinkt super! Wat goed om te horen dat jullie net zoals wij (een paar jaar geleden alweer) Singapore zo'n fantastische stad vinden... Xx
  5. Theo en Wilma:
    25 november 2017
    Gave foto's! Wat een mooie stad. Thea welkom weer thuis en Rianne en Jan geniet nog van jullie reis.
  6. Frans en Elly:
    26 november 2017
    Prachtige foto's. Je wilt gelijk ook naar Singapore. Thuis alles goed want de kabouter is ook geweest en was kennelijk op de hoogte wat Frans lust. Ga verder gezond door. Groet.Elly en Frans.
  7. Carin:
    27 november 2017
    Wat een mooi begin van jullie reis, prachtige foto’s! Genieten!
  8. Leo en Addie van Roosmalen.:
    27 november 2017
    Singapore de lichtstad van Azië, groots en druk.
    14 x fantastische foto's. Verder goede reis naar Darwin.