Singapore - wereldstad

20 november 2017 - Singapore, Singapore

Zaterdagmorgen 17-11-17 was het dan eindelijk zover en konden we met de eerste trein naar Schiphol. We vlogen met Singapore Airlines in een 12:30 uur lange vlucht rechtstreeks naar Singapore. Een groene stad waar de parken er verzorgd bijliggen en wolkenkrabbers talloos zijn. Hier wonen 15 miljoen mensen. Bij aankomst waren we stikkemoe en we hebben 4 uur later (inmiddels zondagmiddag hier) toch maar ff een middagdutje gedaan. Prachtig hotel vlak naast little India aan een grote shopping Mall (7 - etages) waar de food court van alles en nog wat zinnenprikkelend te eten aanbiedt. Ons eerste gerecht was meteen hylarisch: vegetarisch Laksa set... so spicy !! Jan zijn keel kon het amper aan. Al zwetend hebben we het naar binnen gewerkt en uiteindelijk was het toch wel lekker. Thea arriveerde rond 22:00 uur op onze kamer na haar vlucht uit Cairns (Australie) Vandaag hebben we lopend little India verkend en een aantal hindu-tempels bezocht. De geur van offerbloemen, olielampjes, wierrookstokjes, kruiden en allerlei indische eettentjes vergezelden ons de hele dag. Daarnaast ook prachtige kleurrijke mensen. De sari's - kleurrijke fragile stoffen - zijn wel 5-7 meter en de dames dragen ze zeer charmant gedrapeerd op allemaal dezelfde manier. Eeuwenoude traditie. Bijzonder om te zien hoe er hier geofferd wordt en het geloof zo verweven is met het leven van alledag. De Kuan Yin Temple is de meest populaire tempel van de stad. Hier komen iedere dag honderden mensen om te offeren, te bidden, maar ook om een direct antwoord te krijgen op een prangende vraag: ze schudden een aantal keren met een huls waar honderd stokjes inzitten en uiteindelijk komt er 1 stokje naar boven. Hiermee gaan ze naar de desk en daarvoor krijgen ze hun briefje met advies/antwoord. En het (b)lijkt altijd het juiste antwoord te zijn volgens een trouwe pelgrim die we spraken !? Het deed ons denken aan het zwarte boek met alle antwoorden.

De kerstsfeer is hier al in volle voorbereiding.! En het is warm : boven de 30 graden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Afra:
    20 november 2017
    Mooie foto's, en ook een mooi verhaal om jullie reis mee te beginnen!
    Veel plezier en ook extra groetjes aan Thea.
  2. Frans en Elly:
    20 november 2017
    Leuk om zo snel al wat van jullie te horen. Jammer dat het daar zo warm is, hier REGENACHTIG en KOUD brrrr. O ja als je weer in de buurt van een tempel komt dan even voor ons mediteren hoor.
    Zijn we nu al jaloers ???? JA !
    Groetjes
  3. Laurence:
    20 november 2017
    Ook al bij satay by the Bay geweest ( gardens by the Bay) en jumbo seafood bij Clark quay? Singapore is top! En Raffles Place foodcourt, die is ook erg leuk. Ben erg jaloers, Thijs denk ik ook wel. Nou jongens, veel genieten daar hè, veel liefs, Oostveen family
  4. G. Plugge:
    Veel plezier groetjes
  5. Berthy:
    21 november 2017
    Hoi. Had gisteren al gereageerd, maar zie het niet staan!
    Tweeede poging: wat heb je al snel een flink verslag gestuurd. Goed hoor.
    Geniet van al het moois daar en lieve groetjes voor jullie drietjes!
  6. Nicole Pisters:
    22 november 2017
    Prachtige foto's ook weer ! Geniet ervan, veel groetjes
    Isa, Evie en Nicole
  7. Anneke:
    24 november 2017
    Mooi verslag .Pfff daar willen wij ook wel heen na jullie prachtig geschreven verhaal.
    Onze Australische vrienden hebben daar 4 jaar gewoond maar toen waren de kinderen nog te jong om achter te laten of mee te nemen....Jammer
    Frans Anneke